Vettiga nyheter idag

Tappade bort peppen idag
Tre avsnitt av Biggest Loser och ett gympass senare kan jag säga att jag åter är motiverad till att leva ett hälsosamt liv.



Surfade in på aftonbladets hemsida för att hitta något aktuellt att skriva om. Varken Pamela Anderssons bröstchock eller hur makarna Schulman äter kräftor inspirerade mig till något bra, så jag antar att jag får fortsätta skriva om min egna lilla bubbla.

Nu sitter jag tyst en stund och funderar på vad jag ska skriva om.

Det enda jag har i mitt huvud är anatomi och fysiologi. Jag tror att det endast är jag i hela världen som just nu vill veta vilken transmittorsubstans som verkar i det parasympatiska nervsystemet. Eller vilken artär som försörjer hemisfärernas sidor och språkcentrat med blod.
På A svarar jag Acetylkolin och på B svarar jag Arteria Ceribri Media. Rätt på båda. Utan att kika.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0