Filosofi är skit

En så passande bok efter dagens kärleksäentyr!

Jag går direkt in på kapitlet "etik och filosofi" och läser;
Filosofi står för -kärlek till vishet-. Då kan jag konstatera direkt helt sonika, på rak arm, att filosofi är skit. Kärlek gör ingen vis, kärlek gör en dum i huvudet.
Lyssna på Sokrates för fan! "ett liv som inte rannsakas är inte värt att leva". Alltså kräver ett meningsfullt liv att vi förundrar oss över det, att vi reflekterar över, ifrågasätter och granskar våra beslut, val och handlingar!

Jag vill ha ett meningsfullt liv, där jag gör bra beslut hela tiden och handlar därefter enastående exceptionellt!
Ärligt talat så rannsakar jag aldrig mig själv. Jag liksom bara stänger av och gör som jag vill, det tycker jag är meningsfullt för mig, att få göra exakt vad jag vill hela tiden.

Om alla skulle leva efter vad Sokrates lärt ut skulle världen se fantastisk ut! Men vem fan orkar hålla på med filosofi?! Jag gör som jag vill. Så länge jag har rent mjöl i påsen så fortsätter jag leva som jag gör, å hör sen!



Flippat inlägg förresten. Vem bryr sig liksom?
Jävla högskola, man blir ju dum i huvudet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0