Hur tänkte du nu?

Sveg. Ett samhälle. Härjedalens huvudstad. Hur kan det vara så?

Jag går vägen fram genom Sveg. Framför mig lufsar två grabbar. En tjock plös som går och spottar hela tiden, och en smal kille som också går och spottar hela tiden. Båda två röker. De kommenterar jeepen som åker förbi -"fan va många extralysen!" Dom pratar inte ens härjedalska. Dom är bara ful.
Tjejerna vid busshållsplatsen har säckiga kläder och skoterjackor på sig. De kommenterar också bilarna -"va fan körde han sådär för?" och grabbarna instämmer skrattandes. Fortfarande utan den fina härjedalsdialekten.
Hur kan denna fula by med sina fula invånare vara centralort för en så fin plats som Härjedalen? Det är för mig ett mysterium.
Medans jag står där och känner Svegsagget bubbla i mig tittar jag bort mot torget. Sveg har finare gran än Östersund. Fan.


Kommentarer
Postat av: Je

HAHA, "och känner svegsagget bubbla i mig" . Går att misstolka Sofie, går att misstolka...

2011-12-05 @ 00:53:25
Postat av: Rejto

ha ha du e ju rätt så rolig du.

2011-12-23 @ 08:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0