Ung igår, betydligt gamlare idag

Nu står jag i mitt fönster som vetter ut mot kyrkgatan och plockar döda blad från min krukväxt samtidigt som jag tittar på ungdomarna som går förbi nere på gatan, fulla och skrattandes, påväg till krogen och känner mig sådär äckligt gammal igen.
Ena stunden skäms jag över att just stå där i min ensamhet och titta ut på ungdomen, för att i nästa ögonblick känna lättnaden över att jag inte går därnere, full och odräglig, piffad och fixad.
Jag står ju trots allt här i mitt fönster, trött som ett as, med fettigt hår och flottig panna, oduschad och i samma trosor som igår, bara för att jag varit så jävla bakis hela dagen så jag inte haft någon ork.
Igår var jag minsann inte gammal, då var jag yngst på personalfesten inser jag nu. Tack, det räddade min självkänsla, ialla fall för stunden.

God natt mina små troll



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0