Får man göra så?

Nu sitter jag återigen på bussen in mot stan. Jag fullkomligen hatar att åka buss! Och idag hatar jag busschauffören också; först då jag klev på bussen i svensta så sa jag till han att jag trodde mitt busskort var inställt på vuxen fast de ska vara barn (även fast jag egentligen måste åka på vuxen, då man tydligen bara är barn tills man är 19 år, men jag räknar iskallt med att jag inte ser en dag äldre ut än 18). -"jaha få se då" säger busschauffören och lägger på mitt busskort. "jaadu, du hade rätt om att det var så". -"ja jag förstog de nästan! Så nu drog du en vuxenbiljett ändå?" -"ja de gjorde jag. Du får gå på busstorget och ändra de manuellt." Ja, men fel att du tryckte in en ungjävelsbiljett då gubbjävel! Jaha, sen började vår resa mot stan då. i Skucku stog det en tjej och väntade på bussen. Men busschauffören ser inte den tjejen förrän lite försent, så han börjar bromsa in. Då han står nästan helt still är det precis som han tänker "ne, så här långt orkar jag inte backa" så han kör helt enkelt vidare. Kul för tjejen i Skucku. Tur för den jävla busschauffören att det inte var en liten Sofie Eriksson som stog där i det läget kan jag säga!

Kommentarer
Postat av: Madskatinka

Excellently, interesting and educational work! Your homepage looks really good and gives great information! Greetings from me! greetings

2011-12-13 @ 06:40:53
URL: http://madskatinka.blogspoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0