En äventyrlig vecka helt i min smak

Såg jag ut såhär igår?
-ja, på slutet gjorde du nog de. 
-var det storm?
Hahahaha

Du ser generad ut.
-jag har ju med min mamma!
-ja men jag har ju med min dotter och hon är en kuk. 

Så var jag hem en sväng och packade om väskan efter en härlig helg i Sundsvall.
Mitt leende blir ytterligare lite bredare när jag inser att det inte ens var en helg. En helt vanlig tisdag och onsdag.  Nästan.
Gatufesten i Sundsvall är något jag skulle kunna besöka igen.
Vilken stad, vilken fest, vilket sällskap!
Mamma, mammas kompis Susanne och hennes dotter Sandra som då är min kompis. Jag dör vad roligt vi haft det.
Och vilken dyr resa det blev! Mamma tog och ropade hem en ny bil på kvd. Hon behövde ju en ny sedan hennes vårdslösa dotter krashat in i en älg i våras.
Och IKEA som ska vara så billigt visade sig bli rätt så dyrt för en fattig, enastående ensamstående stundentstackare. Eller vad sägs om en slutnota på 10 papp, på öret? Och då var det slut på hälften av grejerna jag skulle ha, så jag måste ändå dit snart igen. Det svider. 
Nåväl. Efter att ha varit hem och sovit 4 timmar var det så dags att åka iväg på ett nytt äventyr.  Syster har lovat mig att visa mig sitt älskade Mora. Det har utlovats både gött väder, volleyboll och krogrunda.
Detta kan bli en helg att minnas. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0