Infektioner och Infektioner, jag hör aldrig annat än Infektioner

"Det är ju gott med ramlösa också på stråket" sa läkaren och log mot mig. Jag gick ut från undersökningsrummet med huvudet böjt långt framåt.
7 dagars antibiotika med antabus-effekt var inte så där jätteoptimalt att bli ordinerad såhär första stråketdagen.

Gilla biverkningarna;
illamående, metallisk smak i munnen, minskning av antalet vita blodkroppar(leukopeni), feber, smärta i maggropen, kräkningar, svullnad av ansikte, svårigheter att svälja, nässelutslag och andningssvårigheter, stickningar och domningar i händer och fötter, förvirring, yrsel, hallucinationer, krampanfall respektive övergående synförändringar, rubbning i samordningen av muskelrörelser, talrubbning, darrningar och ostadig gång.
Jag tröstar mig med sista raden: "Dessa biverkningar försvinner när behandlingen upphör". pjuhh, vilken tur!


Frågan är ju då om man kanske ta ta det lite försiktigt den närmaste veckan....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0