Regnet kommer pissa på er inatt!

Det har väl aldrig tagit emot att jobba en fredag natt så mycket som inatt.
Alla statusuppdateringar på facebook och alla sms låter likadant; förväntningarna på stråketpremiären är höga!
Jag är avundsjuk, det kan jag inte förneka.
Det känns så otroligt bra när jag tittar ut genom fönstret och ser regnet som pissar ner och vinden som ruskar om träden. Jag kanske har det ganska bra här inne under filten ändå.
Jag tänker efter igen och inser att det ska bli skönt att sitta här resten av natten. Varför vill folk först stå och vela på vad man ska ha på sig för kläder, sen piffa till sig, sen åka iväg på någon tör förfest och bälja i sig dricka bara för att få så mycket mod i sig så man vågar gå fram till den där snyggingen som man suktat efter i flera veckor, om man nu råkar se den personen i folkvimmlet. Annars går kvällen mest ut på att leta efter just den personen mellan dom 30-minuters-gångerna man försvinner iväg till toakön... Kvällen till ära i regnet dessutom. Hur kul är det egentligen?
Nej jag blir hemma, både lottlös och lopplös.

Ha så kul ikväll gott folk!

Jag tror inte stråket slår så högt inatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0