hipp hipp

Vilken dag, vilken fest, vilket gäng jag hamnade med igår. Från ingenting till det bästa på 2 sekunder.
Födelsedagen tillbringades som följer;
-Vaknade hos Jennie. Svarade på massa grattis-sms och inlägg på facebook. Vi började riva en hylla och jag fortsatte att svara på grattis-sms. Efter någon timme sätter Jennie igång sin dator och kollar facebook och utbrister "Men grattis Sofie!!" och tar sig om munnen precis som hur-kunde-jag-glömma-det?!
Det ska vara frugan till att glömma bemärkelsedagen, helt klart.

Efter en stund knatar jag ner till min alldeles jätteegna lägenhet där numer nästan alla mina kläder bor.
Tänk känslan när jag öppnar garderoben för första gången och ser att den är välfylld och bara ställer mig framför spegeln och provar kläder till kvällen. I MIN ALLDELES JÄTTEEGNA LÄGENHET. Alltså jag dör vad skönt det är. Lättnaden jag känner nu när jag är inflyttad går inte att beskriva.
Sängen är också ditställd och t.o.m bäddad och jag har även en fåtölj med tillhörande mysfilt och pälsar.
Det känns osm jag har allt jag behöver för att leva där nu. Sen att det är lite kalt utan mattor och gardiner skiter jag i, sånt kan man fixa på vägen liksom. Om jag skaffar ett matbord så är jag hemma sen.

Efter ha valt outfit styr jag kosan hemöver och hämtar upp min alldeles jätteegna syster som kommer hem från Mora för att fira mig.
Skönt häng i Skucku övergår till förfest i Hackås. Rolig som jag är tog jag med tårta till grabbarna jag aldrig träffat förut. Det blev en oväntad paketutdelning och jag åkte därifrån med en fiskelåda fylld med fiskedrag och porr, i både tidnings- och filmformat. Temat var "sexiga sjuksköterskor".

      

Fröjdholmen är alltid Fröjdholmen. Man kan som inte sluta gilla det även om man skulle vilja.
Folk frågade om det var mycket folk -Jag vet inte. Vi körde vårat race framme vid scenen inne på puben. Inte kollade jag om det var mycket folk, vi köttade ju bara. 

Sist kvar på parkeringen satt trion Soffan, Patte, Davva. Oj en sån trio! Vad att göra då klockan är strax efter 01.00 och skjutsen jobbar på raggarn till 02.30? Ringer en annan skjuts och drar på efterfest i Vigge naturligtvis. Ingen var ju nöjdare än raggarskjutsen som fick sig en extra tur för att hämta hem oss sen.
Kl 04.00 vinkade vi hejdå till holmen för den kvällen och styrde den vinröda märsan mot Solliden.


Att jag aldrig lär mig. Nu sitter jag här på jobbet och funderar på hur det kommer sig att jag sitter här. Jag hade ju tagit ledigt för att ha en skön bakisdag. Sen ringer det folk från jobbet och frågar om jag inte ska komma hit en stund ändå. Kan jag säga nej till jobb eller?




Jag kanske känner att idag är dagen jag ska sova på Brunstgränd för första gången...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0