Nu jävlar är jag laddad till 1000

Att köpa handskar och underställ denna årstid var inte det lättaste. Jag fick följa med in på lagret och kika både på intersport och på stadium. Men nu har jag med allt nödvändigt man kan tänkas behöva på ett fjäll. Förhoppningsvis.
Alla expediter var nyfikna och undrade vad jag skulle med underställ till denna årstid. Jag förklarade att det fortfarande var vinter uppe på Kebnekaise. Dumma expediter. Dom måste väl förstå att det kan vara minusgrader nattetid även här hemma nu också? Eller?

Jag var bara tvungen att gå en sväng med min packade ryggsäck idag för att känna efter hur det var. Jag gick från Brunstgränd upp till Solliden. Jag vågar egentligen inte erkänna detta, men jag var jättetrött då jag kom fram. Det är kanske en och en halv km. På fredag ska jag gå två mil i dålig terräng med samma väska.
Det här är ett spännande äventyr vill jag lova!

Jag var även in på teknikmagasinet och kollade läget idag. Även fast jag har sagt att jag ska lämna min telebobba i bilen när vi går på fjället, var jag ändå tvungen att kolla vad ett extrabatteri till telefonen skulle kosta. För 350:- får man ett fodral med extraström till telebobban. Han sa att det skulle räcka upp till två gånger längre än en vanlig laddning. Då skulle jag alltså kunna ha batteri i tre dygn. Men vi ska ju vara borta i fyra?! Klarar jag mig utan facebook och kontakt med omvärlden i fyra dagar?! Ja, lätt. Jag hatar ju egentligen människor så jag förstår inte varför jag kan vara så beroende av telefonen.
Jag har som sagt inte bestämt mig för hur jag ska göra än, men jag köper nog fodralet imorgon ialla fall. Kan ju vara bra att ha någon annan gång.
Sen vore det så otroligt fränt att checka in på Kebnekaise då man står på toppen. Gahh, hur ska detta sluta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0