Jag kom dit, blev godkänd, och gick hem

Metodexamination.  Vi har lärt oss en massa roliga saker på skolan på sistone. Äntligen lite sjuksyrragrejer. Idag var det så dags att examineras i endel moment. Då var vi en grupp på ca 20 personer som kom upp på Metodavdelningen på skolan kl 10 i morse. Alla lika förväntansfulla. Examinationen gick till så att man fick följa med en lärare in på ett rum. Där fick man en läkarordination som skulle utföras på en docka. Vi visste sedan innan att det var antingen venöst blodprov, intramuskulär injektion eller katetersättning. Jag personligen hoppades för mitt liv att jag skulle få en katetersättning eftersom 1- jag missade skolan den dagen vi lärde oss injektioner 2- jag är nålrädd 3- det är coolt att säga att man kan sätta en kateter.  Vad händer då klockan 10 uppe på metod? För det första ropar lärarna inte ens upp mig så jag får sitta utanför i korridoren och vänta medans de andra examineras. Tänk er den väntan liksom; jag sitter på golvet med ryggen mot en förrådsdörr och tänker igenom steg för steg hur man gör allt, och regelverken runt dessa ordinationer far omkring i mitt huvud och blir en enda soppa.  Väl inne på rummet kan ni ju gissa vad jag får för ordination -"Olle 661122-8278 har opererat sig och behöver 7,5 mg morfin injektion intramuskulärt". Grattis Sofie!  jaha, jag satte igång och chefade runt där inne då och vips var jag klar. Stört skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0