Min första löptur runt berget



Otroligt härlig joggingrunda utövades runt Frösöberget idag.
Shit va bra det gick. Ibland blir jag så förvånad över mig själv, att jag orkar.
 
Den startades hemma hos Helena och sedan vidare genom badhusparken för att se mycket hurtig ut bland de solande badgästerna.
Efter det kände jag att fan va mycket kläder jag har på mig, så in på jobbet och lämna ett lager kläder. Och efter det började den härliga stigningen upp för berget. Och som jag kämpade!
Jag höll allvarligt på att dö men för att orka hela vägen tänkte jag "fan va ful du var i spegeln i morse Sofie" så då kände jag att det bara var att kötta vidare.
Väl uppe vid zoo vänder det ju och börjar gå neråt igen så då var det ju bara att frikoppla benen och låta lutningen göra sitt.

Ytterst skön tur alltså. Sjukt nöjd. Sjukt skön känsla när man är svintrött men ändå orkar lyfta upp blicken och upptäcker att man är längst upp på frösön så man har en enastående fin utsikt över sjön och fjällen så man bara vill grina en skvätt av frihetskänslan som attackerar en där uppe. Ahhh. Det blir fler löpturer där vill jag lova. 




Jag gillar att Helena har mycket speglar i lägenheten. I morse då jag gick runt i bara trosor och sporttopp hittade jag en godispåse som såg mycket lockande ut. Samtidigt som jag stack ner handen i påsen kollar jag upp och ser mig själv i spegeln. Automatiskt tänker jag "du ska INTE ha något godis idag" och släpper påsen som om den vore glödhet.


Kommentarer
Postat av: Linda

Du är grym, får jag följa med och springa? Man kan ju springa runt mitt berg om du vill komma och hälsa på någon gång, det är exakt 1,1 mil från mig och hem igen. puss

2011-03-14 @ 21:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0