Det är svettigt åt mina öron vill jag lova!

Okej då har jag precis fått erfara en ny grej; hur det är att betala räkningar utan inkomst. Det har aldrig hänt mig förut. Jag har alltid haft någon form av lön varje månad ialla fall så länge som jag har haft räkningar. Tills denna månad. Jag jobbade inte en enda timme förra månaden då jag bodde hemma i Skucku och hade praktik i Svensta.
Ångesten över detta går inte att beskriva med ord. Tänk att redan ligga minus på kontot och sen behöva betala räkningar på det.
Det svider lite extra när jag tänker på att jag står och betalar hyra för en lägenhet som står helt tom just nu. Jag kan inte ha det såhär! Jag måste ju flytta in snart! 

Jag har faktiskt gått och blivit helt vuxen nu. Vi skrev över lägenheten på mig i veckan. Så nu har jag alltså en hel bostad som står på mig. Jag dör, vad coolt!
Måste man skaffa hemförsäkring nu? 
...Vid närmare eftertanke kanske jag inte är så vuxen ändå. Jag ringer morsan så får hon fixa detta.  

Hyra - 3457:-
Telebobba - 661:-
Jll - 100:-
H&M - 60:-
Total 4278:-

Det är ett hårt liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0