Dom säger att inlärning är lika med glädje men jag tycker inte det.

Omvårdnadsteoretikern Katie Eriksson kan ta sig i röva för jag håller inte med henne!
Jag ser ingen glädje i att sitta instängd i en sunkig datasal på Campus med ytterligare en rapport från helvetet. Och inte blir det bättre av att låta blicken sväva ut genom förnstret och se på regnet som öser ner.
Det är helg, jag vill bli våt av annat.

Då kan vi flumma vidare, lika som filosoferna från Grekland; Vad är helg? Finns det? Är helg samma sak som X antal arbetstimmar varvat med skolarbeten så kan jag hålla med om att helger finns.
Vart tog vårsolen vägen? Övergick den i sommarregn direkt bara sådär? Jag hann inte med kände jag. Snart är höstmörkret här med sina oranga löv, kalla vindar och jävla depressioner. Aldrig ska de vara bra.

Om jag är sur idag? -Nej inte alls.

Blev det bättre av att jag beställde en bänkskiva till lägenheten i morse? -Nej inte direkt. Det skulle nämligen ta fyra, fyra jävla veckor att få den. Jag som tänkte flytta in senast Tisdag.
Ska vi fortsätta i den negativa andan så kan jag meddela att jag börjar bli less på att vara sjuk. Tredje dagen med feber och hosta. Det är så fruktansvärt jobbigt att inte kunna andas normalt!
Tar jag för djupa andetag är det precis som halsen blir för torr och börjar kittlas och reflexaktigt bestämmer sig luftröret för att typ dra ihop sig så jag måste hosta. Tar jag för små andetag syresätter jag mig inte riktigt och blir anfådd efter ett tag.
Hur är det med foten då? -Man vet att foten är svullen när den dallrar då man går. Det liksom kittlas på fotknölen varje steg.

När jag är fullt återställd ska jag skriva en omvårdnadsepikris på mig själv. Bara för att jag kan!
Jag hatar omvårdnad. Så jävla tråkigt så jag sitter å kjöjs på varenda föreläsning. Jag hade missat att sjuksköterskeutbildningen gick ut på ca 85% omvårdnadskurser och ca 15% medicinska (roliga) kurser. Aj fan.


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
(Allt som sägs på latin låter djupsinnigt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0