kön och hjärna -ja tack gärna!

Klockan är nu 22.30 söndag den första maj och jag har suttit i datasalen på skolan i över tre timmar utan att ha producerat alltför mycket på min rapportjävel.
När jag suttit här nere i datagrottan i det sunkigaste huset på hela campus har jag kommit till insikt; Jag hatar att plugga. Det är tamefan det värsta man kan göra.
Samtidigt blir jag lite stolt över mig själv att jag fortfarande hänger kvar. Det är så många klasskamrater omkring mig som bara hoppar av. Ju fler som faller bort, ju mer pepp blir jag ändå på att fortsätta. Det vore så roligt att få en riktig utbildning i slutändan trots allt.


Första maj ja! I över fyra månader har jag nu väntat på denna dag. Denna dag som jag skulle få min lägenhet i stan. Har vi haft någon tid för att flytta eller? Nej jag har ju fyllt upp med pluggningen. Men nu i veckan ska papper skrivas och jag ska för första gången i mitt liv bli en fullvärdig stadspuppa.
Som jag har väntat! Det där med att pendla från Skucku in till campus varje dag har verkligen inte varit okej. Speciellt inte då man ha behövt gått tre kilometer ner till vägen för att ens kunna hoppa på bussen.



I övrigt en bra valborg.
Vi tänkte lägga kanotturen på is, och mycket riktigt hamnade kanoten bitvis på isen. Och kul var det. Ska lägga upp lite spännande kort vid ett senare tillfälle.



Nu åter till studerandet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0