De tre vännerna utan killar

Idag, då jag agerade moraliskt stöd till min kära vän vars pojkvän hade fått order om att packa ut sig ur min väns liv,var jag med om något mycket obehagligt; en kille med snickarbrallor stod och grinade framför mig. Mitt emellan bölandet och snörvlandet får han fram "känner du nån mer idiotisk kille än mig Sofie?". Jag såg in i hans rödsprängda ögon medans jag tänkte på alla gånger han varit otrogen; hur han ljugit om vart han ska och vart han varit varje gång han åkt iväg utan förklaring och var tvungen att sänka blicken. Just då kom jag inte på någon mer idiotisk kille och jag visste inte vad jag skulle svara. Han såg vad jag tänkte och gick in till köket för att fortsätta plocka ihop sina saker.
Det spelar ingen roll att man ångrar sig och påstår att man kommer må dåligt över det i all framtid -gjort är gjort. Packa sakerna och stick.

Nu är han ute ur våra liv. De tre vännerna, järngänget, är återigen förenade. Aldrig nånsin har vi varit singlar allihopa samtidigt. Det är en spännande tid vi har framför oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0