mest bara rapakalja, but i like it

Kroppen är ett objekt, ett ting som kan formas, tyglas och tuktas.
        
Robertson, E. (2007) Genusperspektiv: Varför behövs det? I B. Fossum (red.) Kommunikation. Samtal och bemötande i vården (s.265). Lund: Studentlitteratur


Jag vet att min källhänvisning är helt fucked up, men jag har inte min bibel, Jarl Backmans Rapporter och Uppsatser tillgänglig just nu, men det är trots allt ett trevande försök.

Jag fortsätter att citera kanske den bästa boken som finns med på våran milslånga kurslitteraturslista;


Viljan att ändra ett beteende måste vara kopplad till en positiv känsla om man skall lyckas genomföra och vidmakthålla en förändring. Beslut, handling och ansträngning står i direkt relation till angelägenhetsgraden. Hur viktig är förändringen?

Äntligen lite vettig läsning. Jag känner att den nya kursen kommer vara bra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0