Sexcoachen tittar fram igen

Jag kommer instormandes precis innan mötet ska börja. Jag möts av 11 par stora och förväntansfulla ögon som stirrar på mig. Jag letar mig fram till den enda lediga platsen i grupprummet och slår mig ner.
-"här, ta te och bulle"
-"nej tack, jag åt precis" svarar jag
-"okej ta bara en kondom då" säger bruden bredvid och skjuter fram tre olika sorter.

Shit, jag har kommit till precis rätt ställe, tänker jag glatt och drar åt mig alla tre. Jag märker att jag sitter där med samma fåniga leende som alla andra brudar i rummet. -Ikväll ska vi prata sex.
På bordet ligger 8 olika sorters kondomer (jag ska ha med mig minst två av varje när jag går härifrån tänker jag snabbt) och ett antal olika sexböcker.

Det är studenter från psykolog-, socionom- och sjuksköterskeutbildningen där.
Det är första mötet för oss som har bestämt oss för att bli sexualupplysare.
Den titeln passar Fröken Sofie perfek om jag får säga det själv (även om jag inofficiellt redan kallas det?)
I slutet av oktober går flyget upp till Umeå, då ska vi ha sexutbildning hela helgen. Mjao.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0