Verkligen Jättekonstigt

Imorse var jag med om något konstigt. Väckarklockan ringde och jag drog en djup suck och tänkte "varför ska jag kliva upp idag?"
Hur ofta frågar man sig det det första man gör innan man öppnat ögonen? Och jag visste inte varför jag skulle kliva upp. När jag tänkte blev det bara svart. Och jag tänkte då "men skärp dig sofie, varför ska du kliva upp idag?" och det var fortfarande bara jättesvart. Jag fick verkligen inte upp någon tanke i huvudet. Jättekonstigt!
Antingen betyder detta att jag är sjukt omotiverad till livet eller så hade jag ångest inför dagen.
Det sista jag tänkte igår innan jag somnade var att jag hade så mycket att göra och fixa idag, så jag hade väl helt enkelt förträngt hela dagen på något konstigt vis.
Jättekonstigt. Jag blir alldeles brydd jag.


"När jag tänkte blev det bara svart"
Ibland förvånas jag av mig själv; jag låter ju jättedum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0