Drömmer mig bort till snöklädda fjälltoppar och svettiga underställ

Vad gör man när man helt plötsligt har tid?
Efter skolan på dagarna? Jag har alltid sprungit direkt på jobbet. Nu jobbar jag inte längre.
Om jag hade kunnat så skulle jag ha tränat. Men lilla Sofie har gått och överbelastat sitt ben så hon har bytt namn till Halta Lotta. Igen.
Jag känner för att sätta mig hemma vid bordet och plugga lite läkemedelsberäkning men jag kom på att jag inte har något köksbord. Då måste jag lägga mig i sängen och läsa medicinska sjukdomar istället. Det kommer inte gå, för så fort jag lägger huvudet mot kudden somnar jag.
(Rätt roligt att min halvsambo-girl har sömnproblem medans jag knappt hinner lägga mig förrän jag somnat. Jag skrattar lika mycket varje morgon då vi vaknar, eller jag vaknar, och hon tittar på mig ungefär)


tristess är min nya finess? (rimmar ju inte ens)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0