Nya äventyr med team forss/Eriksson.  Jävl...

img_6620 (MMS)

Nya äventyr med team forss/Eriksson.  Jävlar va kul att tälta! Sagt och gjort; två timmar senare satt vi i Gustavsbergsbacken och kikade ut över vår vackra stad med en varsin cider i handen.  Ibland blir det ju inte riktigt som man tänkt sig, och detta äventyr var ett sånt, mindre lyckat, kanske man skulle kunna säga. Det började blåsa på rätt friskt där uppe i backen. Då vi låg där inne i tältet kunde jag inte släppa oroskänslan över att vi snart hade en tältduk i ansiktet eftersom vi slagit läger på en stenhäll och bara gömt tältpinnarna under en tunt lager mossa. Det kändes inte alltför stabilt måste jag erkänna. Men som man gör vid all tältning; man lägger sig till rätta så gott det går och försöker knipa igen ögonen bäst de går och hoppas på att John Blund kommer så fort som möjligt. Efter en stund, i någon form av en trött dvala vaknar jag åter till liv av en kraftig snärt i tältduken och skriker ut; "je tro de tapå å blåus!". Om man skulle räkna om alla våra asgarv ikväll till situps skulle de nog bli ett par hundra, lätt. Jag återgår sedan till min dvala en stund innan nästa vindby åter väcker mig till liv. "säg till när du ska åka hem" säger jag bryskt till Jennie varpå hon svarar med ett kort "ja det är dags". Tänk er hela denna absurda situation då vi ligger i ett tält mitt i GB-backen och bara asgarvar. Vi bara gillar läget liksom. På promenaden hem frågar jag Jennie om detta var ett misslyckande. Hon svarar då att det inte alls är det, snarare en ny erfarenhet.  Väl hemma efter den djävulska ihoppackningen, på väg upp i min trappuppgång brister vi båda ut i ett härligt fnitter -vi har gjort de igen, ett nytt äventyr med oss själva.   PS. Vecklade ut tältet då vi kom hem och det finns vissa symtom som tyder på att vi satt upp tältet på hundskit, bl.a lukten och färgen på ett hörnparti. Orsaken kan vara att vi inte hade med oss någon pannlampa och famlade mest runt i mörker. Till nästa gång tar vi alltså med oss följande; -pannlampa -ett nytt tält (lägg gärna märke till mina medicinska termer såsom "symtom" och "orsak".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0