Tentaångest? -Javisst!

Jodå, jag lever fortfarande. Antar jag.
Tråkigt på skolan, tråkigt i lägenheten, tråkigt på jobbet.

Lade märke till något intressant idag;
Vi läser farmakologi nu i dagarna. Det finns något som heter betablockerare som liksom lugnar ner hjärtat och dess pumpfunktion. Detta läkemedel tas av vissa hjärtsjuka människor. Eftersom det lugnar ner hjärtat blir man lätt anfådd.
Jag drog då slutsatsen att jag som sjuksköterska helt enkelt får ge mina hjärtsjuka patienter rådet att flytta från Östersund eftersom hela staden ligger i en slänt. Fatta vad anfådd de måste bli så fort de ska gå någonstans i den här stan. Stackare.

Hur det går annars med skolan? Jag hänger med på föreläsningarna men sen är ju tanken att man ska plugga hemma också. Någon måste ha mixtrat med mina böcker eftersom jag, så fort jag öppnar dom, somnar av någon outgrundlig anledning. Då är det svårt att plugga vill jag lova.


En glad nyhet var iaf att jag fick ett sms av mamma idag som frågade va de var för några byxor som en kund på macken kom in med, dom var röda, typ haglöfs, med svart på knän och rumpa. Jag berättade med glädje att det inte alls var Haglöfs utan Lundhags och finns i både röd och turkos upplaga för 1400:- i Järpen. Mitt nöjdaste leende spred ut sig över mina läppar då jag kom på att jag och kära mor har vägarna förbi just Järpen på tordag. Så lämpligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0