Blåljus på Brunstgränd

Då jag satt och åt middag här på Brunstgränd i min ensamhet börjar blötsligt sirenerna ljuda nere på gatan.
Min första tanke var att det var ambulansen som var på väg igen.
Han var nämligen hit och hämtade någon igår i huset mitt emot. Nyfiken som man är spanade man ju mot "Thai Livs Special" för  att se om man fick se någon sjukling bäras ut på bår.
Ambulansen stog där väldigt länge men tillslut, efter ca tre glas saft och ett halvt paket mariekex, kommer de ut med en gubbe som ser -enligt mitt tycke- alldeles för fräsch ut för att åka amulans. Bevikelsen över avsaknaden av blodiga bandage, droppstänger och syrgasmasker var enorm.

Men det var som sagt igår.
-Idag var det polisen som kom susandes i full kareta.
Jag såg in i bilen på förarens muskulösa biceps som spände åt resåren på den mörkblåa pikétröjan med polismärket snyggt där på armen då han höll i ratten och mitt stackars flickhjärta tog några extra skutt av upphetsning.
Till min stora glädje styr han snabbt upp på trottoaren på andra sidan vägen och stannar utanför Pizzeria Aladdin. Den snygga föraren springer snabbt in den vanliga entrén medans hans kollega springer mot baksidan av huset.
Sofies ögon är nu väldigt stora av nyfikenhet och upphetsning då hon sitter och -nu- hetsäter sina fiskbullar där uppe på andra våningen i huset mitt emot och har full uppsikt över hela händelsen.
Snyggpolisen kommer ut från pizzerian och hoppar över staketet och sätter fart mot baksidan även han.
En drös med utlänningar kommer fram från baksidan och börjar tjaffsa.
Efter första mötet med poliserna lugnar de ner sig en stund för att sedan blossa upp igen. För att säkerställa situationen får nu tre st utlänningar ställa sig mot väggen och pulsen på flickan på andra våningen i huset mitt emot stiger nu till skyarna.
Utlänningarna blir visiterade och därefter följer ett väldigt långt snack. Detta intresserade inte mig så där slutar historien om (vad jag hoppas var) knarkhärvan på Pizzeria Aladdin.

Det märkliga #1 - Varför får inte polisen förstärkning?
Det märkliga #2 - Varför står det inget om händelsen på OP.se?


Jag önskar att det kunde bli lite mer höst så löven på de förbaskade träden kunde falla av så man har full uppsikt.


Jag avslutar med att höja ena ögonbrynet och säga "och folk frågar varför jag inte har nån tv!"



Kommentarer
Postat av: Torsten den yngre

hahahha!!! "Hetsäta fiskbullar!" :D

Både jag o Jocke läser och tokskrattar!



Är du alltid så där lättimponerad eller har du inte fått dig nåt på ett tag?



Eller har du helt enkelt en böjelse för uniformsbeklädda män?

2011-09-07 @ 20:54:46
Postat av: Johan

Haha! Skön du är!

2011-09-07 @ 22:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0