Det är vad vänner är till för

Underbar helg!
Fredagen var en av de bättre dagarna jag haft på väldigt länge.
Jag, min vän Jennie och hennes Marcus hade en superbra dag på Skalet. Det var en såndär dag som man lever länge av, som man tänker på och bara skrattar inombords av.

En bra dag på fjället avslutas absolut bäst med en bastu.
Grabbarna i Hackås visade prov på den värsta bastun jag varit med om, men det var dock en bastu, så jag var nöjd ändå.

Lördagskvällen gick åt till mat från Via Grande, godis och film från Hemmakväll.
En sån mysig kväll var det länge sedan jag hade, och jag insåg hur mycket jag saknat det. Mer mys till folket!

Appropå mysiga hemmakvällar blev jag påmind om min värsta mardröm av min s.k vän, Jonas igår.
Han ansåg att jag börjar bli till åren kommen och borde således snart börja leta mig en livspartner. Jag personligen anser att han egentligen pratar för sig själv med tanke på att han är trettio fyllda år och fortfarande singel.
Han påminde mig om att -hittar jag ingen så kommer jag snart sitta ensam i en lägenhet med två lurviga katter, full på rödtjut och med ett bäst-före-datum som gått ut för länge sedan.
Han gav mig skrämmande detaljer och jag såg mig själv utanför föreningshuset i Hackås i en solkig lila fleecejacka med något skabbigt mönster på och foppatofflor från coop med ett paket gula blend i ena handen och en platta med fyra st bingoblock i andra.
Jonas sa att han vill kunna peka på mig och säga ”jag kände henne, innan hon skaffade katterna”.
Jag kontrade med att han kommer att sitta i grannlägenheten och lukta gammal urin och avslagen öl.


 Jag börjar bli rädd att det faktiskt ligger något i det han säger.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Meh! Bingo är ju kul! Och foppatofflor är ju praktiskt. Det är nog inte så farligt som det låter. Tragiska Sofie är nig mer lajbans än du tror...

2012-02-19 @ 17:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0