Nostalgi, du har tagit mig igen

Kvällen har spenderats i svenstas elljusspår på ett par längdskidor. Det är absolut första gången jag tagit ett stavtag där sedan nian.  Det var samma spår, samma skidor, samma pjäxor och samma hurtiga gubbe med åsarnaIK-jacka som man kunde träffa på som sist man var där -allt var så likt, men ändå så olikt; Istället för att truga på med skidor på bussen tog jag nu bilen och kände mig otroligt vuxen. Istället för att allt bara kändes mösamt kände man nu ett pirr över att få komma ut i spåret. Istället för att bli varvad av mina hurtiga klasskamrater från Åsarna varvade jag nu kärringarna på byn.  Efter skidåkningen blev det inte stressigt in i omklädningsrummets dusch för att hinna till NO-lektionen som skulle börja alldeles för nära inpå.  Man fick alltså ingen chans till att smygkika på grabbarna i duschen genom genom att ta spegeln från toaletten och skjuta in under avskärmningsväggen.  Skrattandes för mig själv tänkte jag nu för mig själv att det är ju något man saknar, men sen slår det mig att jag numera föredrar att duscha MED grabbar, det blir ju som lite mer kvalitet än att att bara smygkika.  Hur som helst fastslår jag att jag föredrar mina slitna gamla trogna spår mer än spåren i stan, det blåser ju så mycket där. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0