"Är du bitter? Skaffa twitter"

Ikväll fick jag göra valet -det stod mellan att skaffa ett liv och att skaffa twitter. Jag valde twitter. Föga förvånansvärt med tanke på min kärlek till min smartphone. Än så länge förstår jag mest ingenting men jag är rädd att hetsen över hur många followers jag har kommer bli min död.

Roligaste killen; Viktor Medén.



För övrigt kan meddelas att min gräns för hur mycket söta sms man kan ta emot innan man blir kär börjar överskridas. Elakt att skicka ett kort på sig själv med en bebis på magen, när jag redan försöker stå emot kärleksvågorna.
Jag tycker själv att det var ganska märkligt att jag reagerade eftersom förhållanden, och speciellt barn, vanligtvis får mig att rygga bakåt, låsa dörren och inte svara i telefonen på flera dagar.
Sedan insåg jag varför jag blev mer kär än skygg; Killen hade lortiga arbetskläder på sig där han satt, sexigt nerkasad med det lilla knytet i famnen och såg allmänt avslappnad ut.

Jag kan inte rå för att tankarna drar iväg mot ett familjeporträtt med en liten familj bestående av en skitig hantverkare med en lillunge i armarna och en trött och sliten nybliven morsa som naturligtvis karaktäriseras av mig själv, står bredvid och har en hund i koppel. Vi är uppställda framför ett renoveringsprojekt någonstans med en sjuhelvetes utsikt.

Jag kräks återigen lite i munnen och hittar tillbaka till verkligheten;
Jag är fortfarande ensamma lilla jag som ligger i min egna lilla säng på brunnsgränd och frenetiskt försöker jobba upp någon värme under dubbla täcken i den svinkalla lägenheten eftersom jag inte har någon handyman som ens kan komma och lufta elementen åt mig.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0