Balklänning VS Täckbyxor

"jag gick ju inte på bal, å se, det gick ju bra för mig"
-"det gick väl inge bra för dig, jäkla missfoster"

Min fader är alltid lika stöttande.

"5000 spänn?!?! Det får man ju en någorlunda skoteroverall för."

Vi sitter i klänningsaffären och kollar på syrran som provar balklänningar. Jag och pappa känns lite malplacerade här.
Jag gick inte ens på min egen bal eftersom jag får ångest vid blotta tanken på obekväma kläder, supersminkningar och håruppsättningar.

Igår trivdes jag däremot som fisken i vattnet när jag fick festa med enbart grabbar. Vi gick på G3 iförd täckbyxor och underställströjor. Som enda tjej i täckbyxor drog man alla sorters blickar till sig; skotergrabbarna som gillade en, bratzen som tittade med höjda ögonbryn, de fula tjejerna som tyckte man var härlig och egen och de uppsnoffsade tjejerna som tyckte man var ett skabb. Jag har väl aldrig trivts så bra förr.

I vanlig ordning blev det fritidsgård/härbärge på Brunnsgränd. Denna kväll bredde jag ut mina vingar över smågrabbarna hemifrån.
Gulligt till en början, men såhär på eftermiddagen dagen efter då bakislukten fortfarande inte försvunnit känns det mer äckligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0