Björnarna är hungriga om våren

Inatt drömde jag att jag såg en björn nedanför gårn i Skucku. Jag stod i det öppna köksfönstret och tittade på han. Jag ropade på mamma så hon gjorde mig sällskap. Han såg ganska lurvig och nyfiken ut. Efter vi observerat honom en stund började han klättra in genom köksfönstret och vi gömde oss på toan. Vi hörde hur han makade sig uppöver övervåningen så vi gick ut i hallen och tittade på han igen. Jag ville ta kort och mamma sms:ade typ alla hon kände. Björnen vände om och kom ner mot oss igen. Vi sprang ut på gårn. Mamma stannade upp och fortsatte sms:a. Ut kom björnen och vi sprang runt huset, nedför slänten så vi kom på baksidan av huset. Mamma fortfarande vilt sms:ande. Jag började vid det här laget inse allvaret i att leka med en björn så jag hade börjat springa upp för slänten på andra sidan huset igen, men mamma stod fortfarande still och sms:ade. Tillslut kom ju björnen dit och det blev äntligen fart på morsan. Hon försökte ta sig upp för slänten men det nyslagna gräset gjorde det nästan omöjligt att ta sig upp och även fast jag räckte henne min hand så klarade hon det inte. Björnen fick tag på ena benet och åt upp min mamma.

Jag vet inte om jag ska tolka drömmen som att nåt dåligt kommer hända idag (jag väntar ju tex på ett klamydiaresulat), eller som att börja sms:a mindre eller om jag helt enkelt ska få morsan att börjar träna.



Helt sömndrucken ska jag nu försöka pallra mig upp och försöka göra något bra av denna dag, även fast jag har en ganska stark oroskänsla i kroppen.

Tack och Hej, leverpastej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0