Tåkka Julhelg !!

Den helgen var helgen det varvades lika mycket motorer ute på banan som inuti min arma flickkropp. Snön sprutade och jag sprudlade.
I publiken kunde man se diverse olika skoterkläder, det var svarta polariskläder och gröna Arctickläder. -Och sen stod jag där, i mina bruna slalomtäckisar och röda dunväst, hoppandes och skrikandes.
På lördagen var han kung, min lilla Emil. När han körde sina heat kunde jag inte stå still. Jag kunde inte vara tyst. Och jag kunde inte vara mer stolt. LillEmil som alltid varit bästa tjenis med lillsyrran. Den lilla kaxiga killen som snackade lite förmycket och var lite för stöddig. Men det visade sig att han hade attityden av en anledning; Han var faktiskt bra den där Emil. Jag kände mig som en stolt storasyster åt han, den lilla kaxiga parveln som visade sig vara kung. Tyvärr gick Söndagen inte lika bra för team Sofie-LillEmil och vi åkte ut där på förmiddagen.

Men jag hann inte deppa särskilt länge eftersom finalerna snart drog igång.
Jag hade aldrig varit på skotertävling förut, men det var KUNG.

 

Hejåhå vad jag trivdes bra där.

 

Om du gränslar din kraftfulla maskin nu, så gränslar jag dig sen. Vi får väl se när det sprutar mest.
En raggningsreplik jag tänkte dra på festen på Marité på kvällen. Eh, jag höll den inom mig istället. Den festen var inte ens värd att nämna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0