Jävla oviken

Jag blir inte så glad när jag kommer hem och möts av ett kuvert från statistiska centralbyrån som jag vet innehåller ett häfte med tusen ointressanta äckliga frågor som tar 100 år att svara på. Jag har fått ett sånt förut som jag inte svarade på. Då skickar dom det en gång till. Och en gång till. Och en gång till. Tills man svarat på det. Så den här gången tänkte jag att jag skulle fylla i den på en gång.
Jag blev glatt överraskad när jag upptäckte att jag skulle svara på Vad jag tyckte om min kommun, och tänkte att nu ska dom jävlarna grillas!

Det slutade med att jag gav min fattiga kommun väldigt höga poäng.
Till min bestörtning har denna undersökning fått mig att uppskatta äckeljävlaovikssidan mer eftersom det är deras förtjänst att vi har något som ens heter nöje i denna kommun. Dom har båda Fröjdholmen och persåsbacken.
Dessutom håller dom på att driva igenom en gruvöppning där borta.
Dom är ju rätt driftig ändå, och det ska jag banne mig ge dom cred för. Nästa gång jag träffar sorken måste jag tala om för han vilken bra kille han är. Det är typ det enda sättet jag kommer på, som jag kan visa min uppskattning genom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0